Download algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden BC Special Gifts and more
- Definities
- Identiteit van de ondernemer
- Toepasselijkheid
- Het aanbod
- De overeenkomst
- Herroepingsrecht
- Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Uitoefening van het herroepingsrecht en de kosten daarvan
- Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Uitsluiting van het herroepingsrecht
- Intellectueel eigendom
- De prijs
- Conformiteit en Garantie
- Levering en uitvoering
- Duurtransacties
- Betaling
- Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Verantwoordelijkheid van de consument
- Leeftijdsbeperkingen
- Klachtenregeling
- Aanvullende of afwijkende bepalingen
Laatst geüpdatet op 12-01-2025
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand die strekt tot regelmatige levering van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk (hulp)middel dat de consument of de ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die deze informatie toegankelijke maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage 1 bij deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage 1 kan alleen gebruikt worden indien de consument ter zake van zijn bestelling een herroepingsrecht heeft.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten en bedrijven aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van een of meer technieken voor communicatie op afstand. De consument verstrekt een opdracht op de website van de ondernemer om een of meerdere producten van de ondernemer te laten produceren en verzenden.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
BC Special Gifts and more
handelend onder de naam: BC Special Gifts and more
Gevestigd:
Charles Mingussingel 26
3069 XB Rotterdam
Telefoonnummer: +31 (0) 6 25332395
Telefonisch bereikbaar van Maandag t/m Vrijdag van 9.00 t/m 17.00 uur
E-mailadres: info@bcspecialgiftsandmore.nl
KvK-nummer: 95184201
btw-identificatienummer: NL005136579B92
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten aangeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
-
- de voornaamste kenmerken van het product of van de dienst;
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst, alsmede de leveringstermijn;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
- het recht van ontbinding van de overeenkomst, de voorwaarden, termijn en modaliteiten voor de uitoefening van dat recht;
- de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
- de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten en de voorwaarden voor opzegging.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de exploitant passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, treft de exploitant passende veiligheidsmaatregelen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product of de dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
- De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht.
- Informatie over bestaande aftersalesservice en garanties.
- De in artikel 4 lid 3 van deze algemene voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst.
- De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
- Indien het een langdurige transactie betreft, is het bepaalde in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Uitsluiting van het herroepingsrecht
- De meeste producten die BC Special Gifts and more verkoopt zijn gepersonaliseerd. Deze producten worden geproduceerd volgens de specifieke, individuele wensen van de consument en zijn dus niet geprefabriceerd. Aangezien het maatwerk betreft, die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze van de consument, heeft de consument voor deze producten in principe geen herroepingsrecht. De bepalingen van artikel 10 van deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing met uitsluiting van het herroepingsrecht.
Voor niet-gepersonaliseerde producten
- Onverminderd het bepaalde in lid 1 kan de consument, die een herroepingsrecht heeft, een overeenkomst tot aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar de consument is niet verplicht deze reden(en) te vermelden.
- De in lid 2 bedoelde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Of:
- Indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
- Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
- Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Voor diensten
- Onverminderd het bepaalde in lid 2 kan een consument een overeenkomst tot levering van diensten zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van 14 dagen na de dag waarop de overeenkomst is gesloten.
Verlengde bedenktijd voor producten indien geen informatie is verstrekt over herroepingsrecht:
- Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na afloop van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
- Indien de ondernemer de in lid 5 bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Gedurende de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De consument zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de behandeling van het product verder gaat dan toegestaan ​​in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht en kosten daarvan
- Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, doet hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping (zie bijlage 1 ) of door middel van een andere ondubbelzinnige verklaring aan de ondernemer.
- Zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument de door hem ontvangen producten terug of overhandigt hij deze aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden de producten zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, conform de door de ondernemer verstrekte instructies.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt ​​de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product, tenzij de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of heeft aangegeven dat hij de kosten zelf moet dragen.
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.
- Nadat de consument gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht, vergoedt de ondernemer alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de melding van herroeping. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetaling tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument heeft aangetoond dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
- De exploitant gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die bij de vervaardiging worden gebruikt op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
- Voor zover het natuurproducten betreft (waaronder leer, steen en houtproducten), kunnen deze per geval verschillen. Verschillen zoals zichtbare nerven, poriën, littekens, kleine kleurverschillen en/of insectenbeten kenmerken de echtheid van het artikel en vormen geen gebrek en kunnen geen reden zijn voor herroeping.
- Overeenkomsten gesloten op een openbare veiling.
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
- Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
- Een overeenkomst tot het verlenen van diensten, na volledige nakoming van de overeenkomst, indien:
- De uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument.
- De consument heeft verklaard dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht zodra de ondernemer de overeenkomst heeft uitgevoerd.
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
- Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen daarop.
- De levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd, maar alleen als:
- De uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument.
- De consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 – Intellectuele eigendom
- Onverminderd het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt de exploitant zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet.
- De in het kader van de overeenkomst eventueel door de ondernemer tot stand gebrachte ontwerpen, schetsen, tekeningen, films, software, teksten, geluidsopnamen, geschenken en andere materialen of (elektronische) bestanden, blijven eigendom van de ondernemer, ongeacht of deze aan de consument of aan derden ter hand zijn gesteld, tenzij anders is overeengekomen.
- Alle eventueel door de ondernemer verstrekte stukken, zoals ontwerpen, schetsen, tekeningen, films, software, teksten, geluidsopnamen, (elektronische) bestanden, andere materialen en overige geschenken, zijn uitsluitend bestemd om door de consument te worden gebruikt en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van de ondernemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
- De exploitant behoudt zich het recht voor de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
- Alle inhoud op de website is eigendom van de exploitant en mag niet worden gereproduceerd of openbaar worden gemaakt zonder schriftelijke toestemming van de exploitant.
- De consument dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten welke rusten op de door de ondernemer geleverde zaken geheel en onvoorwaardelijk te respecteren.
- De ondernemer garandeert niet dat de aan de consument geleverde zaken geen inbreuk maken op enig intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van derden en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele aanspraken van derden die gebaseerd zijn op de bewering dat een door de ondernemer geleverde zaak inbreuk maakt op enig recht van derden.
Artikel 12 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- Ze zijn het gevolg van wettelijke regelingen of bepalingen.
- De consument heeft de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 13 – Nakoming en garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Natuurlijke producten (waaronder leer, steen en houtproducten) kunnen individueel van elkaar verschillen. Verschillen zoals zichtbare nerf, poriën, littekens, kleine kleurverschillen en/of insectenbeten kenmerken de authenticiteit van het artikel en vormen geen materiële gebreken. De verschillen kunnen geen reden zijn om non-conformiteit aan te nemen en de exploitant wijst elke aansprakelijkheid hiervoor af.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst.
- Onder aanvullende garantie zoals bedoeld in lid 2 wordt verstaan ​​iedere verbintenis waarbij de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is.
Artikel 14 – Levering en uitvoering
- De exploitant zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de ondernemer een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
- In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de exploitant zich inspannen om een ​​vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de exploitant.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- De exploitant is niet aansprakelijk voor drukfouten op zijn producten, die al dan niet correct of onjuist door de consument zijn ingevoerd. Hetzelfde geldt voor alle adres- en bezorggegevens en andere door de consument verstrekte gegevens.
- Let op de kleur kan wat afwijken van het Original, dan wat u op het beeldscherm ziet dit komt omdat het beeldscherm een hogen resolutie heeft en de afbeelding wordt afgedrukt.
Artikel 15 – Langetermijntransacties
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, op ieder moment opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, wordt de overeenkomst voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en bedraagt ​​de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand.
Artikel 16 – Betaling
- Voor zover niet anders is overeengekomen in de overeenkomst, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na factuurdatum of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- Indien de consument gebruik maakt van zijn wettelijk herroepingsrecht, dienen, in afwijking van lid 1, de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.
- Indien de consument niet binnen de overeengekomen termijn van 14 dagen betaalt, wordt het openstaande bedrag achtereenvolgens verhoogd met € 3,50 aanmaningskosten, € 7,50 aanmaningskosten en € 10,00 sommatiekosten.
- Indien de ondernemer bij wanbetaling door de consument overgaat tot gerechtelijke of buitengerechtelijke maatregelen, komen de kosten daarvan voor rekening van de consument.
- Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in de algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Indien vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Artikel 17 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in de vestigingsplaats van de exploitant is bevoegd om geschillen te behandelen, tenzij de arrondissementsrechtbank bevoegd is. Niettemin hebben zowel de exploitant als de consument het recht om het geschil voor te leggen aan de wettelijk bevoegde rechter.
- Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 18 – Verantwoordelijkheid van de consument
- De consument stemt ermee in om geen teksten van racistische, seksuele of discriminerende aard te laten afdrukken in de gepersonaliseerde teksten op de houder/verpakking, of teksten die anderszins in strijd zijn met de wet en/of de goede zeden. Het is voor de exploitant niet mogelijk om de producten te controleren op naleving van deze bepaling.
- De consument stemt ermee in om met de persoonlijke teksten op de houder/verpakking geen inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten van derden. Een eventuele inbreuk is voor rekening en risico van de consument. Het is voor de exploitant niet mogelijk om de producten te controleren op naleving van deze bepaling.
- De consument is verantwoordelijk voor het grondig controleren van de gegevens die hij aan de operator doorgeeft op juistheid en volledigheid. De operator is niet verantwoordelijk voor het controleren van deze informatie op juistheid of volledigheid.
Artikel 19 – Leeftijdsbeperkingen
- De website en de producten van de exploitant zijn toegankelijk voor personen van alle leeftijden, met uitzondering van alcoholische producten. Deze mogen uitsluitend worden besteld door personen van 18 jaar en ouder.
- Het is consumenten niet toegestaan ​​om alcoholische producten te bestellen voor personen jonger dan 18 jaar.
Artikel 20 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Webwinkel Keur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden, dient de consument zich te wenden tot Webwinkel Keur (www.webwinkelkeur.nl); deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er alsnog geen oplossing worden bereikt, dan heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Webwinkel Keur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren
Artikel 21 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor ontbinding/intrekking
Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt ontbinden/herroepen.
Naar:
BC Special Gifts and more
Charles Mingussingel 26
3069 XB Rotterdam
E-mailadres: info@bcspecialgiftsandmore.nl
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst herroep/herroepen
Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
Naam(namen) van consument(en)
Adres(sen) van de consument
Handtekening van consument(en) alleen indien dit formulier schriftelijk wordt ingediend
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.